Conditions générales de vente

1. Dispositions générales 

Les présentes conditions générale définissent, sans préjudice de l’application de conditions particulières, les obligations respectives de FunHéLangues (représenté par Hélène Vancompernolle) et de son Client (ou Cocontractant) souhaitant s’inscrire à une formation proposée par FunHéLangues dont le siège social est situé sis Chaussée de Mond 39 7060 Soignies – Belgique référencé à la Banque Carrefour des Entreprises sous le numéro d’entreprise BE 0648.635.238.  

Les dispositions auxquelles il n’est pas dérogé expressément restent d’application. Seules les dérogations faisant l’objet d’un accord écrit exprès peuvent modifier l’application des présentes conditions générales. Il est convenu que les dispositions particulières acceptées expressément priment sur les générales, en cas de discordance. Par ailleurs, il est expressément convenu qu’en cas de contrariété entre les conditions générales du Client et celles de FunHéLangues, seules ces dernières prévaudront même dans le cas où les conditions générales du Client prévoient qu’elles sont les seules valables.  
 

2. Définitions 

Dans les présentes conditions générales et les contrats sur lesquels elles s’appliquent, les notions ci-dessous prennent les définitions suivantes : 

 
Le Client : 

(i) la personne physique ou morale qui s’inscrit ou reçoit un devis de FunHéLangues pour une formation professionnelle.  

(ii) le consommateur : toute personne physique qui agit à des fins qui n’entrent pas dans le cadre de son activité commerciale, industrielle, artisanale ou libérale tel que défini à l’article I.1.2° du Code de droit économique et qui s’inscrit ou reçoit un devis de FunHéLangues pour une formation. 

Contrat : un contrat conclu entre FunHéLangues et le Client. 

Formation : une formation, un entraînement, un cours de recyclage ou de perfectionnement, des études (à domicile), des journées d’étude ou thématiques, des ateliers, une formation permanente ou toute autre forme de Formation, une formation à distance. Une formation professionnelle peut être subdivisée en un ou plusieurs modules de formation et répartie sur plusieurs années. Ce type de formation est également accessibl aux personnes qui n’exercent pas encore activement la profession. FunHéLangues n’organise pas d’enseignement de type supérieur ou académique et ne délivre donc pas de diplômes de bachelor ou de master. 

Matériel de cours : le matériel de formation, de cours d’instruction, la documentation, les produits multimédias ou tout autre matériel, de quelque forme que ce soit, qui est utilisé comme élément de la formation. 

Droit d’inscription : le coût de la formation, incluant le matériel de cours, le droit d’inscription et le droit d’examen organisé par FunHéLangues

3. Offre de formation 

L’offre de formation est soumise au client par FunHéLangues soit par email, soit par formulaire d’inscription numérique fourni par FunHéLangues, soit par le biais de la plate-forme d’inscription en ligne « www.nostress.funhelangues.be ». 

Sauf stipulation contraire et écrite, le délai de validité des offres est de 8 jours à dater de leur émission. Une fois passé ce délai, FunHéLangues se réserve le droit de modifier ses prix sans préavis.  

Toute formation commandée par le client à FunHéLangues fera l’objet d’une offre de formation établie gratuitement par FunHéLangues. Les modalités de commande d’une offre de formation sont reprises à l’article 5 des présentes conditions générales. À défaut de respect de ces modalités, FunHéLangues est en droit de suspendre le commencement de ses prestations.  

Les formations comprennent exclusivement les prestations telles que décrites dans le document support de l’offre ou le contrat éventuel et, le cas échéant, les modifications et addenda expressément convenus entre les parties à une date ultérieure. 

Le client est par ailleurs informé que la réalisation des prestations convenues peut être soumise au paiement préalable d’un acompte, tel que mentionné sur le document support de l’offre. FunHéLangues se réserve le droit de suspendre l’exécution de ses prestations jusqu’au paiement intégral de l’acompte convenu. 

Tous les prix des formations s’entendent toutes taxes comprises. Les prix des Formations peuvent être périodiquement modifiés. 

4. Droit de rétractation 

Le client, agissant en tant que consommateur, dispose d’un délai de 14 jours calendrier pour se rétracter de sa commande si celle-ci a été réalisée hors établissement ou à distance, sans avoir à motiver sa décision.  

Le délai de rétractation prend cours à compter du lendemain de la conclusion du contrat. Le contrat est conclu dès réception par le consommateur de la confirmation de la commande. Dans le cas où le consommateur entend exercer son droit de rétractation, celui-ci doit en avertir l’entreprise de manière non ambigüe soit par email à l’adresse suivante : helene@funhelangues.be, soit par courrier écrit adressé au siège social Chaussée de Mons, 39 , 7060 Soignies – Belgique. Dans le cas où le client fait usage de son droit de rétractation, les frais de renvoi restent à sa charge. 

En cas de rétractation du contrat conformément aux présentes dispositions, le Client a le droit au remboursement sans frais de ce qu’il a déjà payé. FunHéLangues le rembourse le plus rapidement possible, et dans tous les cas dans les 14 jours après la réception de la demande de rétractation.   

Le client renonce expressément à son droit de rétractation pour toute commande de formation donnée pour l’essentiel au moyen d’un environnement d’apprentissage numérique, laquelle est exécutée par l’envoi des liens d’accès à la formation.  Le Consommateur y renonce en cochant la case prévue à cet effet soit sur le formulaire d’inscription numérique fourni par FunHéLangues , soit sur la plate-forme d’inscription en ligne « www.nostress.funhelangues.be » : « J’accepte de recevoir mes accès dès la commande et renonce expressément à mon droit de rétractation » 
 

5. Commandes 

Le client qui souhaite procéder à l’achat d’une formation proposée à la vente par FunHéLangues doit obligatoirement :  

En cas de vente via email ou formulaire numérique: 

  1. Remplir complètement et sincèrement le formulaire d’inscription. Ce formulaire sera automatiquement transmis à FunHéLangues. 

  2. Reconnaître avoir pris connaissance des présentes conditions générales et les avoir acceptées 

  3. Valider sa commande en renvoyant le formulaire d’inscription, préalablement complété par FunHéLangues avec les informations fournies par le Client, daté et signé électroniquement par le Client. 

  4. Effectuer le paiement dans les conditions prévues. 

En cas de vente via le site internet:

  1. Choisir votre formation 

  2. Confirmer votre commande via le formulaire d’inscription disponible sur le site www.nostress.funhelangues.be

  3. Cocher la case « j’ai lu et  j’accepte les Conditions Générales de vente» 

  4. Si vous êtes un consommateur,  et que vous avez choisi une formation donnée pour l’essentiel au moyen d’un environnement d’apprentissage numérique : cocher la case «J’accepte de recevoir mes accès dès la commande et renonce expressément à mon droit de rétractation». 

  5. Payer en ligne. 

La vente est réputée parfaite lors de la confirmation d’acceptation de la commande du client par le vendeur. Un premier message de confirmation de réception d’une demande d’inscription à une formation proposée par le vendeur est envoyé par courrier électronique à l’adresse renseignée par le client au moment de sa commande. 

6. Annulation 

Si vous êtes un consommateur, passé le délai de rétractation il n’est plus possible de revenir sur votre engagement contractuel. De même, aucune annulation de contrat n’est possible pour les clients non consommateurs.  

Pour autant que celle-ci ait lieu au moins septante-deux (72) heures avant l’heure de début de la formation en faisant l’objet, il est accordé au client, à titre commercial, de reporter sa participation à une formation ultérieure sans motif.  

En cas d’annulation unilatérale par le client effectuée moins de septante-deux (72) heures avant l’heure de début de la formation en faisant l’objet, le client ne pourra reporter sa participation à la formation qu’il a choisie à une autre date que celle pour laquelle il s’est inscrit. Il demeure, dans ce cas, tenu de payer la totalité du prix de cette formation, sauf cas de force majeure dûment établi. 

Si FunHéLangues obtient les preuves suffisantes d’un cas de force majeure empêchant le client de participer à la formation à laquelle il s’est inscrit, les parties pourront convenir d’un report de sa formation sur une session ultérieure. 

Si le nombre de clients inscrits à une formation déterminée est inférieur au nombre minimum requis pour la tenue de cette formation, FunHéLangues  se réserve le droit soit d’annuler la formation moyennant le remboursement de la totalité du montant versé par le client, soit de proposer au client de nouvelles dates de formations qui se tiendront dans les mêmes conditions que celles convenues au moment de l’inscription, notamment en ce qui concerne les tarifs. 

Si le Client cesse de suivre le cours avant la fin de la Formation ou s’il n’y participe plus, pour quelle qu’en soit la raison, même médicale, il ne pourra pas réclamer le remboursement complet ou même partiel du Droit d’inscription. 

Pour pouvoir activer le remboursement de l'offre "satisfait ou remboursé", le Client devra répondre à 2 critères: 1/ obligatoirement avoir suivi la formation en ligne (contrôlable via le suivi de la formation par FunHéLangues). 2/avoir raté son année scolaire à cause de son cours de langue (dernier examen/bilan et décision du Conseil de Classe faisant Foi). Pour obtenir le remboursement, le Client devra envoyer sa demande par mail (helene@funhelangues.be) en y joignant les résultats scolaires détaillés, la décision d'échec du Conseil de Classe et une preuve de suivi de la formation en ligne par l'adolescent. En cas de non respect de ces critères, le Client ne pourra bénéficier de cette offre et ne pourra être remboursé.

7. Obligations des parties 

FunHéLangues et le client veilleront chacun à leur intérêts réciproques et agiront loyalement et de bonne foi. 

FunHéLangues contracte une obligation de moyen et en aucun cas une obligation de résultat. FunHéLangues exécute les prestations qui lui sont confiées en toute indépendance. FunHéLangues s’engage à respecter les normes propres à sa profession et à fournir ses prestations en accord avec les différentes législations en vigueur. 

Sauf stipulation contraire, FunHéLangues n’est pas tenu de vérifier l’exactitude et le caractère complet des informations lui étant communiquées par le client ou ses préposés, de même que la fiabilité des différents documents et pièces transmises par le client. Le client garantit FunHéLangues  contre tout recours à cet égard.  

Le client s’engage à mettre à disposition du prestataire, en temps utile, tous les documents, pièces, données et informations nécessaires pour l’exécution de la prestation convenue. Il s’engage à informer en temps utile le prestataire de toute information, donnée ou événement susceptible d’avoir des répercussions sur l’exécution de la prestation. Il s’engage également à confirmer au besoin par écrit, dans les plus brefs délais et à première demande du prestataire que les documents transmis sont complets.  

Enfin, lorsque les prestations réalisées par FunHéLangues ne correspondent pas aux attentes du client, le client en informe sans délai le prestataire. À défaut, ce dernier est en droit de considérer les prestations comme effectuées et réalisées avec la pleine et entière satisfaction du client. 

FunHéLangues et le client sont tous deux tenus à la confidentialité des données échangées dans le cadre des prestations réalisées par FunHéLangues. Ils s’engagent à s’abstenir, tant au cours des prestations qu’après la cessation de celles-ci, de divulguer les secrets de fabrication ou d’affaires de chacun, ainsi que le secret de toute affaire à caractère personnel ou confidentiel dont ils auraient eu connaissance dans l’exercice de leur activité. 

FunHéLangues et le client s’engagent à n’utiliser les informations reçues que dans le cadre de la bonne exécution des prestations et n’autoriser l’accès à ces informations qu’aux membres du personnel et aux tiers qui doivent en prendre connaissance pour la bonne exécution du contrat. Dans ce dernier cas, cette obligation de confidentialité est elle-même imposée à toute personne ayant accès aux informations concernées.   

8. Propriété intellectuelle 

FunHéLangues conserve tous les droits de propriété intellectuelle, en leurs avantages et profits, relatifs à toutes les prestations intellectuelles effectuées même si celles-ci entrent dans le cadre de l’exécution du contrat commandé par le client.  

L’ensemble des dessins, ébauches, avant-projets et, plus généralement, tout support reprenant les éléments et caractéristiques relatifs aux créations de FunHéLangues reste de sa propriété intellectuelle exclusive et est protégé par les droits d’auteur et de dessin. Ils ne peuvent être modifiés.  

Toute reproduction, même partielle, distribution ou exploitation de ces éléments est soumise à l’accord préalable et écrit de FunHéLangues. A défaut, celle-ci est strictement interdite et fera l’objet de poursuites devant les juridictions pénales, civiles et/ou commerciales compétentes.  

Sauf accord écrit en sens contraire, le client de FunHéLangues ne bénéficie à ce titre que d’une licence d’utilisation interne à son entreprise et en accord avec l’usage convenu contractuellement.  

Ce qui précède s’applique également en cas de résiliation anticipée du contrat, quelle que soit la raison de la résiliation.  

9. Modalité de paiement  

Le client, sauf stipulation écrite en sens contraire, accepte que FunHéLangues privilégie la facturation par voie électronique. Les factures sont payables au plus tard à date d’échéance mentionnée sur celles-ci.  

Passé ce délai, toute facture impayée produira, de plein droit et sans mise en demeure, un intérêt conventionnel de 12 % par an, chaque mois entamé étant intégralement dû, avec un taux minimum conforme à celui prévu par l’article 5 de la loi du 2 août 2002 relative au retard de paiement dans les transactions commerciales. 

Toute facture impayée à l’échéance sera, en outre, majorée, de plein droit et sans mise en demeure, d’une indemnité forfaitaire et irréductible de 10% du montant resté impayé avec un minimum de 40€ par facture.  

Toute contestation relative à une facture devra parvenir par écrit, dans les huit jours francs de son envoi. Une fois passé ce délai, la facture sera présumée acceptée par le client.  

En cas de contestation de la facture et d’absence d’accord dûment motivé de FunHéLangues quant au motif de la contestation du client, celle-ci devra être réglée dans le délai prévu. 

Sauf en cas de paiement par échéances, le Client n’est pas admis à la Formation tant qu’il n’a pas payé l’intégralité du Droit d’inscription. Certaines Formations peuvent être payées par échéances moyennant l’accord explicite de FunHéLangues. Dans ce cas, l’acompte ou la première échéance doivent être payés à l’inscription. Toute échéance ultérieure est automatiquement perçue du Client jusqu’au paiement intégral du Droit d’inscription. 

10. Clause salvatrice 

L’invalidité, la non-applicabilité ou l’illégalité d’une des clauses prévues dans l’un des contrats convenus entre parties (conditions spécifiques et générales ou autres conventions), n’entraîne aucunement l’invalidité ou la nullité des autres dispositions au contrat. En pareille hypothèse, la ou lesdites disposition(s) en question sera ou seront réputée(s) non écrite(s) et l’ensemble des autres clauses reste intégralement valable. 

11. Litiges 

Sauf poursuites en paiement, les parties s’engagent à tenter de résoudre par voie de médiation ou de conciliation tout litige relatif à la validité, à l’interprétation ou à l’exécution de la présente convention.  

Celle-ci débutera au plus tard le 15ème jour franc qui suit la demande de médiation ou de conciliation notifiée par l’une des parties à l’autre partie. Sauf accord exprès des parties en sens contraire, la durée de la médiation ou de la conciliation ne peut excéder 30 jours francs. Une fois passé ce délai, les parties seront à nouveau libres d’introduire leur litige devant les cours et tribunaux. 

Sauf disposition impérative ou d’ordre public en sens contraire venant supplanter la présente clause, en cas de contestation entre parties ou de poursuites en paiement, sont seuls compétents les tribunaux dont dépend notre siège social de FunHéLangues.  

Le droit applicable est le droit belge, en langue française. 

Les parties acceptent, dans le cadre de leurs relations, les moyens de preuve électroniques. 

12. Responsabilité 

FunHéLangues est uniquement responsable des dégâts directs dus à une faute grave ou intentionnelle de FunHéLangues – que doit prouver le Client – dans l’exécution de ses obligations découlant du Contrat conclu entre les parties. FunHéLangues n’est pas responsable d’éventuels dommages consécutifs ou professionnels, entre autres sont expressément et non exclusivement exclus: les pertes de profits, de revenus, d’économies espérées, de temps, de manque à gagner, de données, des dommages immatériels et indirects, ou tout autre montant auquel le client serait redevable à un tiers et ce même si la responsabilité de FunHéLangues pouvait être engagée. 

La responsabilité de FunHéLangues est dans tous les cas limitée au Droit d’inscription payé par le Client. 
 

13. Force Majeure 

Si FunHéLangues était empêché d’exécuter le Contrat ou la poursuite du Contrat portant sur une Formation pour cas temporaire ou permanent de force majeure, FunHéLangues a le droit, sans aucune obligation, de verser des indemnités de préjudice, de résilier partiellement ou totalement le Contrat, par un avis et sans intervention judiciaire, indépendamment de son droit d’exiger du Client le paiement des prestations déjà exécutées par FunHéLangues avant que n’intervienne la force majeure, ou à suspendre partiellement ou totalement (la poursuite de) l’exécution du Contrat. FunHéLangues informera le Client le plus rapidement possible d’une situation de force majeure.  

Il faut entendre par force majeure: un événement imprévisible, inévitable et indépendant de la volonté de FunHéLangues. Cet événement sur lequel FunHéLangues n’a raisonnablement aucun contrôle n’a pas été voulu ni causé même indirectement par FunHéLangues. 

Par force majeure sont comprises toutes les circonstances pour lesquelles FunHéLangues n’est pas en mesure, de façon temporaire ou permanente, de respecter ses obligations, entre autres : indisponibilité (même temporaire) d’un enseignant pour cause de maladie et/ou d’empêchement, incendie, (piquets de) grèves, émeutes, guerres, mesures prises par les autorités publiques (comme des restrictions à l’importation ou à l’exportation), défaillance de fournisseurs, problèmes de transport, catastrophes naturelles, dysfonctionnements ou panne dans l’entreprise de FunHéLangues ou de ses fournisseurs, pannes d’électricité, ainsi que toutes les circonstances pour lesquelles on ne peut raisonnablement pas exiger de FunHéLangues qu’il respecte (la poursuite de) ses obligations envers le Client. Les cas de force majeure des fournisseurs et prestataires de FunHéLangues sont également considérés comme étant des cas de force majeure. 

14. Emplacement du service

Les serveurs et l’infrastructure informatique de FunHéLangues sont installés à ....

Par son inscription, le Client reconnaît être informé que l’encadrement en ligne (plateforme d’études, e-mail, etc.), par téléphone, par écrit, etc. a lieu depuis ....

15. Disposition spécifique pour la formation e-learning

La formation e-learning s’articule comme suit: différents packs avec différents modules, se composant d'une vidéo, de la fiche récapitulative de grammaire, d'exercices et du correctif audio. Tous les détails, prix et contenu sont disponibles et accessibles via le site internet www.nostress.funhelangues.be .

Lorsque vous souscrivez à la formation e-learning, le contrat pour la formation est un contrat à durée indéterminée (à vie) OU pour un an ; en fonction de la formule choisie.

16. Contact

Vous pouvez nous contacter via:

  • mail: helene@funhelangues.be

  • Whatsapp: 0498/31.60.34.

  • Courrier postal: Chaussée de Mons, 39 - 7060 Soignies (Belgique)

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5) Content.

A. Definition. For purposes of these Terms of Service, the term “Content” includes, without limitation, information, data, text, photographs, videos, audio clips, written posts and comments, software, scripts, graphics, and interactive features generated, provided, or otherwise made accessible on or through the Services. For the purposes of this Agreement, “Content” also includes all User Content (as defined below).

B. User Content. Podia shall not be responsible for any Content added, created, uploaded, submitted, distributed, or posted to the Services by users (collectively “User Content”), whether publicly posted or privately transmitted. You represent that all User Content provided by you is accurate, complete, up-to-date, and in compliance with all applicable laws, rules and regulations. You acknowledge that all Content, including User Content, accessed by you using the Services is at your own risk and you will be solely responsible for any damage or loss to you or any other party resulting therefrom. We do not guarantee that any Content you access on or through the Services is or will continue to be accurate.

C. Notices and Restrictions. The Services may contain Content specifically provided by us, our partners or our users and such Content is protected by copyrights, trademarks, service marks, patents, trade secrets or other proprietary rights and laws. You shall abide by and maintain all copyright notices, information, and restrictions contained in any Content accessed through the Services.

D. Use License. Subject to these Terms of Service, we grant each user of the Services a worldwide, non-exclusive, non-sublicensable and non-transferable license to use (i.e., to download and display locally) Content solely for purposes of using the Services. Use, reproduction, modification, distribution or storage of any Content for other than purposes of using the Services is expressly prohibited without prior written permission from us. You shall not sell, license, rent, or otherwise use or exploit any Content for commercial use or in any way that violates any third party right.

E. Availability of Content. We do not guarantee that any Content will be made available on the Site or through the Services. We reserve the right to, but do not have any obligation to, (i) remove, edit or modify any Content in our sole discretion, at any time, without notice to you and for any reason (including, but not limited to, upon receipt of claims or allegations from third parties or authorities relating to such Content or if we are concerned that you may have violated these Terms of Service, or for no reason at all and (ii) to remove or block any Content from the Services.

6) Rules of Conduct.

A.
As a condition of use, you promise not to use the Services for any purpose that is prohibited by these Terms of Service. You are responsible for all of your activity, and all activity connected to your Account in connection with the Services (including without limitation your communications and collection of data from other users of the Services).

B. You shall not (and shall not permit any third party to) either (a) take any action or (b) upload, download, post, submit or otherwise distribute or facilitate distribution of any Content, including without limitation User Content, on or through the Services that:
i. infringes any patent, trademark, trade secret, copyright, right of publicity or other right of any other person or entity, or violates any law, rule, or regulation (whether domestic, foreign, or international) or contractual duty;
ii. violates these Terms of Service;
iii. you know is false, misleading, untruthful or inaccurate;
iv. is unlawful, threatening, abusive, harassing, defamatory, libelous, deceptive, fraudulent, invasive of another’s privacy, tortious, obscene, vulgar, pornographic, offensive, profane, contains or depicts nudity, contains or depicts sexual activity, or is otherwise inappropriate as determined by us in our sole discretion;
v. constitutes unauthorized or unsolicited advertising, junk or bulk e-mail (“spamming”);
vi. contains software viruses or any other computer codes, files, or programs that are designed or intended to disrupt, damage, limit or interfere with the proper function of any software, hardware, or telecommunications equ ipment or to damage or obtain unauthorized access to any system, data, password or other information of ours or of any third party;
vii. impersonates any person or entity, including any of our employees or representatives; or
viii. includes anyone’s identification documents or sensitive financial information.

C. You shall not: (i) take any action that imposes or may impose (as determined by us in our sole discretion) an unreasonable or disproportionately large load on our (or our third party providers’) infrastructure; (ii) interfere or attempt to interfere with the proper working of the Services or any activities conducted on the Services; (iii) bypass, circumvent or attempt to bypass or circumvent any measures we may use to prevent or restrict access to the Services (or other accounts, computer systems or networks connected to the Services); (iv) run any form of auto-responder or “spam” on the Services; (v) use manual or automated software, devices, or other processes to “crawl” or “spider” any page of the Site; (vi) harvest or scrape any Content from the Services; or (vii) otherwise take any action in violation of our guidelines and policies.

D. You shall not (directly or indirectly): (i) decipher, decompile, disassemble, reverse engineer or otherwise attempt to derive any source code or underlying ideas or algorithms of any part of the Services (including without limitation any application), except to the limited extent applicable laws specifically prohibit such restriction, (ii) modify, translate, or otherwise create derivative works of any part of the Services, or (iii) copy, rent, lease, distribute, or otherwise transfer any of the rights that you receive hereunder. You shall abide by all applicable local, state, national and international laws and regulations.

E. We also reserve the right to access, read, preserve, and disclose any information as we reasonably believe is necessary to (i) satisfy any applicable law, regulation, legal process or governmental request, (ii) enforce these Terms of Service, including investigation of potential violations hereof, (iii) detect, prevent, or otherwise address fraud, security or technical issues, (iv) respond to user support requests, or (v) protect the rights, property or safety of us, our users and the public.

7) Third Party Services.

The Services may permit you to link to other websites, services or resources on the Internet, and other websites, services or resources may contain links to the Services. When you access third party resources on the Internet, you do so at your own risk. These other resources are not under our control, and you acknowledge that we are not responsible or liable for the content, functions, accuracy, legality, appropriateness or any other aspect of such websites or resources. The inclusion of any such link does not imply our endorsement or any association between us and their operators. You further acknowledge and agree that we shall not be responsible or liable, directly or indirectly, for any damage or loss caused or alleged to be caused by or in connection with the use of or reliance on any such content, goods or services available on or through any such website or resource.

8) Payments and Billing.

A. Paid Services. Certain of our Services may be subject to payments now or in the future (the “Paid Services”). Please see https://www.podia.com/pricing for a description of the current Paid Services. Please note that any payment terms presented to you in the process of using or signing up for a Paid Service are deemed part of this Agreement.

B. Billing. We use a third-party payment processor (the “Payment Processor”) to bill you through a payment account linked to your Account on the Services (your “Billing Account”) for use of the Paid Services. The processing of payments will be subject to the terms, conditions and privacy policies of the Payment Processor in addition to these Terms of Service. We are not responsible for error by the Payment Processor. By choosing to use Paid Services, you agree to pay us, through the Payment Processor, all charges at the prices then in effect for any use of such Paid Services in accordance with the applicable payment terms and you authorize us, through the Payment Processor, to charge your chosen payment provider (your “Payment Method”). You agree to make payment using that selected Payment Method. We reserve the right to correct any errors or mistakes that it makes even if it has already requested or received payment.

C. Payment Method. The terms of your payment will be based on your Payment Method and may be determined by agreements between you and the financial institution, credit card issuer or other provider of your chosen Payment Method. If we, through the Payment Processor, do not receive payment from you, you agree to pay all amounts due on your Billing Account upon demand.

D. Recurring Billing. Some of the Paid Services may consist of an initial period, for which there is no charge or a one-time or initial charge, followed by recurring period charges as agreed to by you. By choosing a recurring payment plan, you acknowledge that such Services have an initial and recurring payment feature and you accept responsibility for all recurring charges prior to cancellation. WE MAY SUBMIT PERIODIC CHARGES (E.G., MONTHLY) WITHOUT FURTHER AUTHORIZATION FROM YOU, UNTIL YOU PROVIDE PRIOR NOTICE (RECEIPT OF WHICH IS CONFIRMED BY US) THAT YOU HAVE TERMINATED THIS AUTHORIZATION OR WISH TO CHANGE YOUR PAYMENT METHOD. SUCH NOTICE WILL NOT AFFECT CHARGES SUBMITTED BEFORE WE REASONABLY COULD ACT. TO TERMINATE YOUR AUTHORIZATION OR CHANGE YOUR PAYMENT METHOD, GO TO https://app.podia.com/account/billing.

E. Current Information Required. YOU MUST PROVIDE CURRENT, COMPLETE AND ACCURATE INFORMATION FOR YOUR BILLING ACCOUNT. YOU MUST PROMPTLY UPDATE ALL INFORMATION TO KEEP YOUR BILLING ACCOUNT CURRENT, COMPLETE AND ACCURATE (SUCH AS A CHANGE IN BILLING ADDRESS, CREDIT CARD NUMBER, OR CREDIT CARD EXPIRATION DATE), AND YOU MUST PROMPTLY NOTIFY US OR OUR PAYMENT PROCESSOR IF YOUR PAYMENT METHOD IS CANCELED (E.G., FOR LOSS OR THEFT) OR IF YOU BECOME AWARE OF A POTENTIAL BREACH OF SECURITY, SUCH AS THE UNAUTHORIZED DISCLOSURE OR USE OF YOUR USER NAME OR PASSWORD. CHANGES TO SUCH INFORMATION CAN BE MADE AT HTTPS://APP.PODIA.COM/SETTINGS. IF YOU FAIL TO PROVIDE ANY OF THE FOREGOING INFORMATION, YOU AGREE THAT WE MAY CONTINUE CHARGING YOU FOR ANY USE OF PAID SERVICES UNDER YOUR BILLING ACCOUNT UNLESS YOU HAVE TERMINATED YOUR PAID SERVICES AS SET FORTH ABOVE.

F. Change in Amount Authorized. If the amount to be charged to your Billing Account varies from the amount you preauthorized (other than due to the imposition or change in the amount of state sales taxes), you have the right to receive, and we shall provide, notice of the amount to be charged and the date of the charge before the scheduled date of the transaction. Any agreement you have with your payment provider will govern your use of your Payment Method. You agree that we may accumulate charges incurred and submit them as one or more aggregate charges during or at the end of each billing cycle.

G. Auto-Renewal for Subscription-Based Services. Unless you opt out of auto-renewal, which can be done through your Account settings at https://app.podia.com/account/billing, any subscription-based Services you have signed up for will be automatically extended for successive renewal periods of the same duration as the subscription term originally selected, at the then-current non-promotional rate. To change or resign your Subscription Services at any time, go to https://app.podia.com/account/billing. If you terminate a subscription-based Service, you may use your subscription until the end of your then-current term; your subscription will not be renewed after your then-current term expires. However, you won’t be eligible for a prorated refund of any portion of the subscription fee paid for the then-current subscription period.

H. Reaffirmation of Authorization. Your non-termination or continued use of a Paid Service reaffirms that we are authorized to charge your Payment Method for that Paid Service. We may submit those charges for payment and you will be responsible for such charges. This does not waive our right to seek payment directly from you. Your charges may be payable in advance, in arrears, per usage, or as otherwise described when you initially selected to use the Paid Service.

I. Free Trials and Other Promotions. Any free trial or other promotion that provides access to a Paid Service must be used within the specified time of the trial. You must stop using a Paid Service before the end of the trial period in order to avoid being charged for that Paid Service. If you cancel prior to the end of the trial period and are inadvertently charged for a Paid Service, please contact us at hello@podia.com.

9) Warranty and Other Disclaimers.

A.
We have no special relationship with or fiduciary duty to you. You acknowledge that we have no duty to take any action regarding:
i. which users gain access to the Services;
ii. what Content you access via the Services; or
iii. how you may interpret or use the Content.

B. You release us from all liability for you having acquired or not acquired Content through the Services. We make no representations concerning any Content contained in or accessed through the Services, and we will not be responsible or liable for the accuracy, copyright compliance, or legality of material or Content contained in or accessed through the Services.

C. THE SERVICES AND CONTENT ARE PROVIDED “AS IS”, “AS AVAILABLE” AND WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, THE IMPLIED WARRANTIES OF TITLE, NON-INFRINGEMENT, MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, AND ANY WARRANTIES IMPLIED BY ANY COURSE OF PERFORMANCE OR USAGE OF TRADE, ALL OF WHICH ARE EXPRESSLY DISCLAIMED. WE, AND OUR DIRECTORS, EMPLOYEES, AGENTS, SUPPLIERS, PARTNERS AND CONTENT PROVIDERS DO NOT WARRANT THAT: (I) THE SERVICES WILL BE SECURE OR AVAILABLE AT ANY PARTICULAR TIME OR LOCATION; (II) ANY DEFECTS OR ERRORS WILL BE CORRECTED; (III) ANY CONTENT OR SOFTWARE AVAILABLE AT OR THROUGH THE SERVICES IS FREE OF VIRUSES OR OTHER HARMFUL COMPONENTS; OR (IV) THE RESULTS OF USING THE SERVICES WILL MEET YOUR REQUIREMENTS. YOUR USE OF THE SERVICES IS SOLELY AT YOUR OWN RISK. SOME STATES DO NOT ALLOW LIMITATIONS ON IMPLIED WARRANTIES, SO THE FOREGOING LIMITATIONS MAY NOT APPLY TO YOU.

D. WE DO NOT GUARANTEE THAT THE SERVICES WILL FUNCTION WITHOUT INTERRUPTION OR ERRORS. IN PARTICULAR, THE OPERATION OF THE SERVICES MAY BE INTERRUPTED DUE TO MAINTENANCE, UPDATES, OR SYSTEM OR NETWORK FAILURES, AND SUCH FAILURES MAY RESULT IN ERRORS OR DATA LOSS. WE DISCLAIM ALL LIABILITY FOR DAMAGES CAUSED BY ANY SUCH INTERRUPTION OR ERRORS IN FUNCTIONING, OR BY THE LOSS OF ANY DATA OR INFORMATION YOU PROVIDE TO PODIA. FURTHERMORE, WE DISCLAIM ALL LIABILITY FOR ANY MALFUNCTIONING, IMPOSSIBILITY OF ACCESS, OR POOR USE CONDITIONS OF THE SERVICES DUE TO INAPPROPRIATE EQUIPMENT, DISTURBANCES RELATED TO INTERNET SERVICE PROVIDERS, TO THE SATURATION OF THE INTERNET NETWORK, AND FOR ANY OTHER REASON.

10) Indemnification.

You shall defend, indemnify, and hold harmless us, our affiliates and each of our and their respective employees, contractors, directors, suppliers and representatives from all liabilities, claims, and expenses, including reasonable attorneys’ fees, that arise from or relate to your use or misuse of, or access to, the Site, the Services, Content, or otherwise from your User Content, your violation of these Terms of Service, or infringement by you, or any third party using your Account or identity in the Services, of any intellectual property or other right of any person or entity. We reserve the right to assume the exclusive defense and control of any matter otherwise subject to indemnification by you, in which event you will assist and cooperate with us in asserting any available defenses.

11) ARBITRATION CLAUSE AND CLASS ACTION WAIVER – IMPORTANT – PLEASE REVIEW AS THIS AFFECTS YOUR LEGAL RIGHTS:

A. ARBITRATION; CLASS ACTION WAIVER.
YOU AGREE THAT ALL DISPUTES BETWEEN YOU AND PODIA OR ITS OFFICERS, DIRECTORS OR EMPLOYEES IN THEIR CAPACITY AS SUCH (WHETHER OR NOT SUCH DISPUTE INVOLVES A THIRD PARTY) WITH REGARD TO YOUR RELATIONSHIP WITH PODIA, INCLUDING WITHOUT LIMITATION DISPUTES RELATED TO THESE TERMS OF SERVICE, YOUR USE OF THE SERVICES, AND/OR RIGHTS OF PRIVACY AND/OR PUBLICITY, WILL BE RESOLVED BY BINDING, INDIVIDUAL ARBITRATION IN ACCORDANCE WITH THE STREAMLINED ARBITRATION RULES AND PROCEDURES OF JAMS, INC. THEN IN EFFECT, AND YOU AND PODIA HEREBY EXPRESSLY WAIVE TRIAL BY JURY; PROVIDED, HOWEVER, THAT TO THE EXTENT THAT YOU HAVE IN ANY MANNER VIOLATED OR THREATENED TO VIOLATE PODIA’S INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS, WE MAY SEEK INJUNCTIVE OR OTHER APPROPRIATE RELIEF IN ANY STATE OR FEDERAL COURT IN THE STATE OF NEW YORK. DISCOVERY AND RIGHTS TO APPEAL IN ARBITRATION ARE GENERALLY MORE LIMITED THAN IN A LAWSUIT, AND OTHER RIGHTS THAT YOU AND PODIA WOULD HAVE IN COURT MAY NOT BE AVAILABLE IN ARBITRATION. AS AN ALTERNATIVE, YOU MAY BRING YOUR CLAIM IN YOUR LOCAL “SMALL CLAIMS” COURT, IF PERMITTED BY THAT SMALL CLAIMS COURT’S RULES AND IF WITHIN SUCH COURT’S JURISDICTION, UNLESS SUCH ACTION IS TRANSFERRED, REMOVED OR APPEALED TO A DIFFERENT COURT. YOU MAY BRING CLAIMS ONLY ON YOUR OWN BEHALF. NEITHER YOU NOR PODIA WILL PARTICIPATE IN A CLASS ACTION OR CLASS-WIDE ARBITRATION FOR ANY CLAIMS COVERED BY THIS AGREEMENT TO ARBITRATE. YOU ARE GIVING UP YOUR RIGHT TO PARTICIPATE AS A CLASS REPRESENTATIVE OR CLASS MEMBER ON ANY CLASS CLAIM YOU MAY HAVE AGAINST PODIA INCLUDING ANY RIGHT TO CLASS ARBITRATION OR ANY CONSOLIDATION OF INDIVIDUAL ARBITRATIONS. You also agree not to participate in claims brought in a private attorney general or representative capacity, or consolidated claims involving another person’s account, if Podia is a party to the proceeding. This dispute resolution provision will be governed by the Federal Arbitration Act and not by any state law concerning arbitration. In the event JAMS, Inc. is unwilling or unable to set a hearing date within one hundred and sixty (160) days of filing the case, then either Podia or you can elect to have the arbitration administered instead by the American Arbitration Association. Judgment on the award rendered by the arbitrator may be entered in any court having competent jurisdiction. The arbitration shall be conducted in the English language. Any provision of applicable law notwithstanding, the arbitrator will not have authority to award damages, remedies or awards that conflict with these Terms of Service. You agree that regardless of any statute or law to the contrary, any claim or cause of action arising out of, related to or connected with the use of the Services or these Terms of Service must be filed within one (1) year after such claim of action arose or be forever banned.

B. 30-Day Opt-Out Period. If you do not wish to be bound by the arbitration and class-action waiver provisions in this Section 15, you must notify Podia in writing within 30 days of the date that you first accept these Terms of Service (unless a longer period is required by applicable law). Your written notification must be mailed to Podia at the following address: 228 Park Ave S, PMB 96490, New York, NY 10003-1502. If you do not notify Podia in accordance with this Section 15(b), you agree to be bound by the arbitration and class-action waiver provisions of these Terms of Service, including such provisions in any Terms of Service revised after the date of your first acceptance. Such notification must include: (i) your name; (ii) your email and mailing addresses and (iii) a statement that you do not wish to resolve disputes with Podia through arbitration. If Podia makes any changes to the Arbitration and Class Action Waiver section of these Terms of Service (other than a change to the address at which we will receive notices of dispute, opt-out notices, or rejections of future changes to the Arbitration and Clause Action Waiver section), you may reject any such change by sending Podia written notice within 30 days of the change to the address set forth in this Section 15(b). This notification affects these Terms of Service only; if you previously entered into other arbitration agreements with Podia or enter into other such agreements in the future, your notification that you are opting out of the arbitration provision in these Terms of Service shall not affect the other arbitration agreements between you and Podia.

C. Severability. If the prohibition against class actions and other claims brought on behalf of third parties contained above is found to be unenforceable, then all of the preceding language in this Arbitration and Class Action Waiver section will be null and void. This arbitration agreement will survive the termination of your relationship with Podia.

12) Limitation of Liability.

IN NO EVENT SHALL WE, NOR OUR DIRECTORS, EMPLOYEES, AGENTS, PARTNERS, SUPPLIERS OR CONTENT PROVIDERS, BE LIABLE UNDER CONTRACT, TORT, STRICT LIABILITY, NEGLIGENCE OR ANY OTHER LEGAL OR EQUITABLE THEORY WITH RESPECT TO THE SERVICES (I) FOR ANY LOST PROFITS, DATA LOSS, COST OF PROCUREMENT OF SUBSTITUTE GOODS OR SERVICES, OR SPECIAL, INDIRECT, INCIDENTAL, PUNITIVE, COMPENSATORY OR CONSEQUENTIAL DAMAGES OF ANY KIND WHATSOEVER (HOWEVER ARISING), (II) FOR ANY BUGS, VIRUSES, TROJAN HORSES, OR THE LIKE (REGARDLESS OF THE SOURCE OF ORIGINATION), OR (III) FOR ANY DIRECT DAMAGES IN EXCESS OF (IN THE AGGREGATE) OF the greater of (A) fees paid to us for the particular Services during the immediately previous three (3) month period or (B) $500.00.

13) Governing Law and Jurisdiction.

These Terms of Service shall be governed by and construed in accordance with the laws of the State of New York, including its conflicts of law rules, and the United States of America. You agree that any dispute arising from or relating to the subject matter of these Terms of Service shall be governed by the exclusive jurisdiction and venue of the state and Federal courts of New York County, New York.

14) Modification.

We reserve the right, in our sole discretion, to modify or replace any of these Terms of Service, or change, suspend, or discontinue the Services (including without limitation, the availability of any feature, database, or content) at any time by posting a notice on the Site or by sending you notice through the Services, via e-mail or by another appropriate means of electronic communication. We may also impose limits on certain features and services or restrict your access to parts or all of the Services without notice or liability. While we will timely provide notice of modifications, it is also your responsibility to check these Terms of Service periodically for changes. Your continued use of the Services following notification of any changes to these Terms of Service constitutes acceptance of those changes, which will apply to your continued use of the Services going forward. Your use of the Services is subject to the Terms of Service in effect at the time of such use.

15) Miscellaneous.

A. Entire Agreement and Severability.
These Terms of Service (including, for clarity, the Privacy Policy and, where applicable, the EU Data Processing Addendum) are the entire agreement between you and us with respect to the Services, including use of the Site, and supersede all prior or contemporaneous communications and proposals (whether oral, written or electronic) between you and us with respect to the Services. If any provision of these Terms of Service is found to be unenforceable or invalid, that provision will be limited or eliminated to the minimum extent necessary so that these Terms of Service will otherwise remain in full force and effect and enforceable. The failure of either party to exercise in any respect any right provided for herein shall not be deemed a waiver of any further rights hereunder.

B. Force Majeure. We shall not be liable for any failure to perform our obligations hereunder where such failure results from any cause beyond our reasonable control, including, without limitation, mechanical, electronic or communications failure or degradation.

C. Assignment. These Terms of Service are personal to you, and are not assignable, transferable or sublicensable by you except with our prior written consent. We may assign, transfer or delegate any of our rights and obligations hereunder without consent.

D. Agency. No agency, partnership, joint venture, or employment relationship is created as a result of these Terms of Service and neither party has any authority of any kind to bind the other in any respect.

E. Notices. Unless otherwise specified in these Terms of Service, all notices under these Terms of Service will be in writing and will be deemed to have been duly given when received, if personally delivered or sent by certified or registered mail, return receipt requested; when receipt is electronically confirmed, if transmitted by facsimile or e-mail; or the day after it is sent, if sent for next day delivery by recognized overnight delivery service. Electronic notices should be sent to hello@podia.com.

F. No Waiver. Our failure to enforce any part of these Terms of Service shall not constitute a waiver of our right to later enforce that or any other part of these Terms of Service. Waiver of compliance in any particular instance does not mean that we will waive compliance in the future. In order for any waiver of compliance with these Terms of Service to be binding, we must provide you with written notice of such waiver through one of our authorized representatives.

G. Headings. The section and paragraph headings in these Terms of Service are for convenience only and shall not affect their interpretation.

Contact: You may contact us at the following address: 228 Park Ave S, PMB 96490, New York, NY 10003-1502

Effective Date of Terms of Service: May 10, 2022
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